Sabtu, 9 Januari 2010


KENYATAAN MEDIA

SELANGOR KUTUK TINDAKAN SERANG GEREJA

Kerajaan Negeri Selangor mengutuk perbuatan mereka yang tidak bertanggjungjawab menyerang dan membakar beberapa gereja di Selangor dan sekitar lembah Klang.

Perbuatan tersebut adalah satu tindakan yang bacul kerana ianya boleh mengeruhkan keharmonian dan menimbul kekeliruan diantara masyarakat majmuk di Malaysia. Kami berharap rakyat Malaysia dapat bertenang sementara polis menjalankan siasatan.

Kami menyeru kepada pihak polis agar menjalankan siasatan yang profesional dan telus sehingga mereka yang tidak bertanggungjawab ini dapat dihadapkan ke muka pengadilan. Adalah diharapkan pihak polis juga akan meningkatkan kawalan di semua rumah ibadat agar kejadian buruk ini tidak berulang.

Kami menegaskan bahawa sebarang serangan ke atas rumah beribadat tidak direstui oleh mana-mana ajaran agama. Saling menghormati dan toleransi adalah elemen penting bagi menjamin kestabilan dan keamanan masyarakat pelbagai kaum dalam negara seperti Malaysia.


TAN SRI DATO’ SERI ABDUL KHALID IBRAHIM

DATO’ MENTERI BESAR SELANGOR

2 ulasan:

  1. ++INI BUKAN SPAM
    ++INI SEBUAH MESEJ KEMASYARAKATAN++


    Salam sejahtera.

    Saya telah mendapat email daripada seorang kawan tentang sebuah blog baru yang bertujuan menjatuhkan maruah wanita-wanita tempatan kita yang mungkin adalah isteri, ibu, kakak dan adik kepada seseorang atau mungkin anda sendiri.


    http://wanitamelayuseksi.blogspot.com


    Konsepnya sama dengan blog 'pemuas nafsu' (my-steam.blogspot.com) yang kini sudah dipadamkan.Nampaknya, blog baru ini meletakkan semula gambar-gambar wanita Melayu dalam blog 'mys-steam' yang sengaja dipergunakan untuk tujuan keseronokan 'fetish' pelawat lelaki.

    Blog ini sengaja mahu menghidupkan semula blog (my-steam.blogspot.com) tersebut. Mungkin oleh individu keji yang sama ataupun oleh peminat blog lama tersebut.

    Penulis blog cuba menyembunyikan agenda pervert-nya dengan mengatakan bahawa blognya itu adalah untuk tujuan 'DAKWAH' bagi menginsafkan wanita yang terlibat.

    Dan kali ini, pemilik blog tersebut tampil lebih angkuh dan berlagak dengan memperli individu yang cuba menasihat. Pemberi-pemberi komen pula semakin berahi, ganas dan berbahasa lucah.

    Di sini, kita menyeru dan menggalakkan mana-mana individu atau pihak yang berkebolehan dalam teknologi maklumat atau yang mempunyai pengaruh undang-undang supaya melakukan sebarang usaha agar blog (http://wanitamelayuseksi.blogspot.com) ini disekat, ditampan dan akhirnya dipadam.


    -Rohani,Kepong, 2009-



    **Sebar-sebarkan mesej ini kepada rakan-rakan anda supaya blog keji tersebut dapat diambil tindakan.

    BalasPadam
  2. Nampaknya makin ramai la kakak-kakak kita melaram sampai kami semua terbeliak mata. hehehe

    BalasPadam